IFK Norrköping föll efter missad straff

Illustration

Sport

IFK Norrköping föll efter missad straff

Av RedaktionenPublicerad: 28 juni 17:052 min

IFK Norrköping lyckades inte ta över serieledningen inför sommaruppehållet. Hemmalaget förlorade med 1–0 mot Norrby IF, vilket samtidigt satte punkt för lagets segersvit på fem matcher.

Trots målchanser åt båda håll blev Johannes Engvalls fullträff i den 13:e minuten avgörande. Efter en frispark lyckades IFK Norrköping inte rensa undan bollen och Johannes Engvalls kunde ge Norrby IF ledningen. Det blev också matchens enda mål och Norrby IF:s andra seger för säsongen.

IFK Norrköping fick ett bra läge att kvittera efter drygt en halvtimme när Christoffer Totte Nyman ordnade en straff. Straffen slogs dock av Elias Jemal, vars avslut räddades av Norrby IF:s målvakt Sebastian Banozic.

Även gästerna skapade möjligheter att utöka ledningen. Julius Johansson fick sitt friläge räddat i den 17:e minuten och senare i matchen träffade han ribban med ett avslut.

Förlusten innebär att IFK Norrköping går in i sommaruppehållet som tabelltrea. Vid seger hade laget passerat både Varberg och Falkenberg i tabellen.

I den andra matchen besegrade Landskrona BoIS IFK Värnamo med 1–0. Matchens enda mål gjordes av Edi Sylisufaj på straff. Enligt TV4 uppgav Edi Sylisufaj efter slutsignalen att lagets goda form bidrar till hans egna prestationer. Landskrona BoIS tog därmed sin fjärde raka seger samtidigt som Edi Sylisufaj gjorde mål för fjärde matchen i följd.

För IFK Värnamo var förlusten den tionde raka matchen utan seger. Under den sviten har laget samlat ihop en poäng.

ANNONS

Dela artikel:Laddar…

Vi använder cookies

Vi använder cookies för nödvändiga funktioner samt, vid ditt samtycke, statistik och marknadsföring.

Nödvändiga

Krävs för att webbplatsen ska fungera.

Alltid aktiv

Statistik

Hjälper oss förstå hur webbplatsen används.

Marknadsföring

Används för marknadsföring och annonser.

Läs mer i integritetspolicyn och cookiepolicyn.