George Russell vann Österrikes grand prix i extremhettan

Illustration

Sport

George Russell vann Österrikes grand prix i extremhettan

Av RedaktionenPublicerad: 28 juni 16:461 min

Det bekymrade inte George Russell.

Mercedesföraren ledde från start till mål – och närmar sig stallkamraten i toppen.

Det har varit en varm helg i Spielberg där Österrikes grand prix gick av stapeln på Red Bull Ring.

Under söndagen låg lufttemperaturen på 35 grader medan det var 46 grader varmt i asfalten.

Värmen såg inte ut att bekomma George Russell. 28-åringen tog pole position i lördags och fortsatte köra fint.

Mercedesföraren vann före Red Bulls Max Verstappen, som körde upp sig tre positioner efter att ha kraschat i kvalet.

Därmed närmar sig Russell stallkamraten Kimi Antonelli som toppar VM-ställningen före Lewis Hamilton (Ferrari).

Antonelli knep dock tredjeplatsen i Österrike och håller i totalledningen.

Nästa helg väntar Storbritanniens grand prix på Silverstone.

ANNONS

Dela artikel:Laddar…

Vi använder cookies

Vi använder cookies för nödvändiga funktioner samt, vid ditt samtycke, statistik och marknadsföring.

Nödvändiga

Krävs för att webbplatsen ska fungera.

Alltid aktiv

Statistik

Hjälper oss förstå hur webbplatsen används.

Marknadsföring

Används för marknadsföring och annonser.

Läs mer i integritetspolicyn och cookiepolicyn.