Lämnar klagomål mot domaren – trots 3–0-vinsten

Illustration

Sport

Lämnar klagomål mot domaren – trots 3–0-vinsten

Av RedaktionenPublicerad: 27 juni 14:152 min

Brasilien är inte nöjda, trots 3–0 mot Skottland.

Landet har lämnat in ett klagomål efter domarens Vinícius-beslut.

Och refererar till VM 2018.

Vinícius Júnior, 25, gav sitt Brasilien ledningen redan i den 7:e minuten mot Skottland och en kvart senare gjorde Real Madrid-yttern sitt andra för dagen. Men efter en VAR-granskning dömdes 2–0-målet bort.

Den mexikanske domaren César Ramos bedömde med hjälp av reprisbilderna att Vinícius trampat på Skottlands försvarare Jack Hendry i upprinnelsen till målet.

Brasilien vann till slut matchen, som spelades i torsdags, med 3–0. Men trots den bekväma segern har det bortdömda målet etsat sig fast hos brassarna. Nu har det brasilianska fotbollsförbundet, CBF, lämnat in ett klagomål till Fifa där de kräver att Ramos inte ska få döma fler Brasilien-matcher. Det rapporterar brittiska Express.

I klagomålet skriver CBF att Vinícius mål inte borde ha dömts bort, men dessutom tas en ännu mer långsint anledning till varför de vill undvika Ramos upp.

CBF skriver att Brasilien har en ”negativ historik” med domaren, som sträcker sig ända bak till VM 2018, då Brasilien inte tilldelades en straff i sin gruppspelsmatch mot Schweiz.

Trots det bortdömda målet mot Skottland vann Brasilien sin grupp och ställs mot Japan i sextondelsfinal, klockan 19.00 på måndag.

Även 2018 vann Brasilien sin grupp – trots den uteblivna straffen mot Schweiz.

ANNONS

Dela artikel:Laddar…

Vi använder cookies

Vi använder cookies för nödvändiga funktioner samt, vid ditt samtycke, statistik och marknadsföring.

Nödvändiga

Krävs för att webbplatsen ska fungera.

Alltid aktiv

Statistik

Hjälper oss förstå hur webbplatsen används.

Marknadsföring

Används för marknadsföring och annonser.

Läs mer i integritetspolicyn och cookiepolicyn.