
Illustration
Fransk polis vill ställa in Diamond League i Paris
En värmebölja slår till mot Europa.
Nu vill fransk polis ställa in helgens Diamond League-gala i Paris, rapporterar AP.
Därmed är Mondo Duplantis medverkan hotad.
En värmebölja har dragit in över stora delar av Europa och temperaturer på uppemot 40 grader har uppmätts under veckan.
Nu går fransk polis ut och begär att flera arrangörer ska ställa in sina evenemang i helgen, däribland Diamond League-galan i Paris, med hänvisning till det extrema vädret, rapporterar AP.
Myndigheten säger att de kommer tvingas att följa ordern om de inte går med på det frivilligt, eftersom räddningstjänsten måste fokusera på de mest utsatta grupperna.
En som hade tänkt tävla i helgen är svenske stavhopparen Mondo Duplantis, men det är alltså oklart om det kommer bli tävlingar. Franska friidrottsförbundet, som arrangerar tävlingen, säger till AP att de inte mottagit ordern.
Tidigare i veckan sade arrangören att de planerade att genomföra tävlingarna, men i ett anpassat format.
Som ett resultat av detta kommer endast elitidrottare att tillåtas tävla i Paris. Denna anpassning säkerställer att evenemanget kan genomföras med högsta möjliga säkerhetsstandard, säger de i ett uttalande.
Expressen erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se
ANNONS
Senaste nyheter
Byggde SM-banan i vattnet – med 18 ton sand
Sören Andersson fick en idé på julfesten. Det slutade i en speciell längdhoppsbana i SM....

Didier Deschamps är tillbaka i USA
Frankrikes förbundskapten Didier Deschamps, 57, är redo för Sverige. Han är tillbaka i USA efter...

Scaloni bekräftar för 91-årige ikonen: Messi bänkas
Lionel Messi kommer att inleda på bänken mot Jordanien. Det bekräftar Lionel Scaloni – av...

Djupanalys 26/27: Så här bra är nya Luleå
Truppen är spikad och revanschlustan stor. Luleå är en given guldkandidat så här i slutet...
