S1mple stängs av i ett år av förbundet

Illustration

Sport

S1mple stängs av i ett år av förbundet

Av RedaktionenPublicerad: 27 juni 11:551 min

Ukrainska e-sportförbundet har stängt av en drös spelare.

Däribland storstjärnan S1mple.

Personerna som tog beslutet förstår inget om e-sport, skriver S1mple i ett svar på X.

Ukrainska e-sportförbundet har stängt av flera av landets främsta e-sportstjärnor, bekräftar förbundet.

På listan finns Dota-profilerna Yatoro och Mira samt en av Counter-Strikes bästa genom tiderna: Oleksandr S1mple Kostyliev. De stängs av i ett år.

Anledningen till att S1mple stängs av är att han spelat i samma lag som den ryske spelaren Electronic under det pågående kriget.

S1mple själv slår tillbaka mot förbundet i ett inlägg på X:

Dubbelmoral för andra spelare. Personerna som tog beslutet förstår inget om e-sport och har inte gjort något för den, så deras åsikter är värdelösa.

Avstängningen, som gäller till den 30 juni nästa år, innebär att spelarna inte får något stöd från förbundet och inte kan delta i förbundsarrangerade tävlingar under perioden.

ANNONS

Dela artikel:Laddar…

Vi använder cookies

Vi använder cookies för nödvändiga funktioner samt, vid ditt samtycke, statistik och marknadsföring.

Nödvändiga

Krävs för att webbplatsen ska fungera.

Alltid aktiv

Statistik

Hjälper oss förstå hur webbplatsen används.

Marknadsföring

Används för marknadsföring och annonser.

Läs mer i integritetspolicyn och cookiepolicyn.