Iran tog poäng mot Belgien

Illustration

Sport

Iran tog poäng mot Belgien

Av RedaktionenPublicerad: 21 juni 23:541 min

Iran och Belgien spelade 0–0 i VM:s andra gruppspelsomgång i Los Angeles. Före avspark buades Irans nationalsång ut av delar av publiken på arenan, enligt Reuters.

Belgien skapade mest offensivt spel och ställde upp med profiler som Romelu Lukaku, Kevin De Bruyne och Leandro Trossard, men lyckades inte få hål på det iranska försvaret. Matchbilden förändrades i den 67:e minuten när Nathan Ngoy tappade bollen till Mehdi Taremi och därefter fällde den iranske anfallaren. Domaren visade ut Ngoy, vilket innebar att Belgien fick avsluta matchen med tio spelare.

Efter slutsignalen framhöll Irans förbundskapten Amir Ghalenoei lagets disciplin och organisation mot ett belgiskt landslag med flera världsspelare. Belgiens förbundskapten Rudi Garcia uppgav att utvisningen påverkade matchen och gjorde det svårare att ta tre poäng. Resultatet innebär att både Iran och Belgien står på två poäng efter två gruppspelsmatcher. I den avslutande omgången möter Iran Egypten medan Belgien ställs mot Nya Zeeland.

ANNONS

Dela artikel:Laddar…

Vi använder cookies

Vi använder cookies för nödvändiga funktioner samt, vid ditt samtycke, statistik och marknadsföring.

Nödvändiga

Krävs för att webbplatsen ska fungera.

Alltid aktiv

Statistik

Hjälper oss förstå hur webbplatsen används.

Marknadsföring

Används för marknadsföring och annonser.

Läs mer i integritetspolicyn och cookiepolicyn.